صفحه اصلی / منابع آموزشی / رشته امور مالی و بازرگانی / تحلیلگری بازارهای مالی بین المللی / .با موفقیت ثبت شد
شاخص تجدید نظر شده احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان (UoM Revised Consumer Sentiment) چیست؟ 1403/04/02 نظرات: بازدیدها: 2273 شاخص تجدید نظر شده احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان (UoM Revised Consumer Sentiment) چیست؟ شاخص تجدید نظر شده احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان (UoM Revised Consumer Sentiment) یک شاخص ماهانه است که توسط دانشگاه میشیگان منتشر میشود و به سنجش سطح اعتماد مصرف کنندگان نسبت به شرایط اقتصادی کنونی و آینده میپردازد. این شاخص بر اساس نظرسنجی از حدود 500 مصرف کننده در سراسر ایالات متحده است. شاخص از دو بخش اصلی تشکیل شده است: شاخص شرایط اقتصادی کنونی: این بخش به بررسی دیدگاه مصرف کنندگان نسبت به شرایط فعلی اقتصاد میپردازد. سوالاتی در مورد وضعیت اشتغال، درآمد، قیمتها و نرخ بهره از مصرف کنندگان پرسیده میشود. شاخص انتظارات مصرف کننده: این بخش به بررسی دیدگاه مصرف کنندگان نسبت به شرایط آینده اقتصاد میپردازد. سوالاتی در مورد انتظارات مصرف کنندگان از نرخ تورم، نرخ بهره، رشد شغلی و شرایط کلی اقتصادی در سال آینده پرسیده میشود. نحوه محاسبه شاخص: پاسخهای نظرسنجی به نمره عددی تبدیل میشود و سپس میانگین این نمرات برای محاسبه شاخص کلی استفاده میشود. تفسیر شاخص: یک عدد بالاتر از 100 نشاندهنده احساسات مثبت و خوشبینی مصرف کنندگان نسبت به اقتصاد است. در حالی که عدد پایینتر از 100 نشاندهنده احساسات منفی و بدبینی مصرف کنندگان است. تاثیر شاخص بر قیمت دلار: شاخص تجدید نظر شده احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان میتواند به طور قابل توجهی بر قیمت دلار آمریکا تاثیر بگذارد. احساسات مثبت: اگر شاخص بالاتر از حد انتظار باشد، نشاندهنده افزایش اعتماد مصرف کنندگان به اقتصاد است. این امر میتواند منجر به افزایش تقاضا برای دلار آمریکا و در نتیجه افزایش قیمت آن شود. احساسات منفی: اگر شاخص پایینتر از حد انتظار باشد، نشاندهنده کاهش اعتماد مصرف کنندگان به اقتصاد است. این امر میتواند منجر به کاهش تقاضا برای دلار آمریکا و در نتیجه کاهش قیمت آن شود. اهمیت شاخص: شاخص تجدید نظر شده احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان به چند دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است: یک شاخص پیشرو: این شاخص به عنوان یک شاخص پیشرو برای اقتصاد ایالات متحده در نظر گرفته میشود، زیرا میتواند تغییرات آتی در فعالیتهای اقتصادی را نشان دهد. پوشش ملی: این شاخص به طور خاص بر کل ایالات متحده تمرکز دارد و دیدگاه کلی مصرف کنندگان را نسبت به اقتصاد ملی نشان میدهد. اطلاعات منحصر به فرد: این شاخص اطلاعات منحصر به فردی را در مورد سطح اعتماد مصرف کنندگان در اختیار معاملهگران، سرمایهگذاران و تحلیلگران اقتصادی قرار میدهد. آخرین ارقام شاخص: در ماه می 2024، شاخص تجدید نظر شده احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان به 69.1 افزایش یافت که بالاتر از رقم 67.4 پیشبینی شده بود. این افزایش نشاندهنده افزایش جزئی در اعتماد مصرف کنندگان به اقتصاد ایالات متحده است. منابع برای اطلاعات بیشتر: برای اطلاعات بیشتر در مورد شاخص تجدید نظر شده احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان، به وب سایت دانشگاه میشیگان مراجعه کنید: https://data.sca.isr.umich.edu/ برای مشاهده آخرین ارقام شاخص تجدید نظر شده احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان، به وب سایت Investing.com مراجعه کنید: https://www.investing.com/economic-calendar/michigan-consumer-sentiment-320 نکات اضافی: شاخص تجدید نظر شده احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان معمولاً دو بار در ماه منتشر میشود: یک بار به عنوان گزارش اولیه دو هفته قبل از پایان ماه و یک بار به عنوان گزارش نهایی در آخرین روز کاری ماه. این شاخص بخشی از نظرسنجیهای مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان است که همچنین شامل سایر شاخصهای اقتصادی مانند شاخص انتظارات تورم مصرف کننده است.