/ عضویت
برنامه نویس (DELPHI، VB) *

برنامه نویس (DELPHI، VB) *

مفاهیم پایه برنامه‌نویسی

  • الگوریتم و فلوچارت: درک منطق حل مسئله و نمایش گرافیکی آن
  • متغیرها، ثابت‌ها، انواع داده‌ای: تعریف و استفاده از داده‌های مختلف در برنامه‌نویسی
  • عملگرها: انجام عملیات ریاضی، منطقی و رابطه ای روی داده‌ها
  • ساختارهای کنترلی: تصمیم‌گیری (if, else, elseif) و تکرار (for, while) برای کنترل جریان برنامه
  • توابع و رویه‌ها: سازماندهی کدها به بخش‌های کوچکتر و قابل استفاده مجدد

برنامه‌نویسی شیء‌گرا (OOP)

  • کلاس‌ها و اشیاء: مفهوم کلاس‌ها و اشیاء به عنوان بلوک‌های سازنده برنامه‌ها
  • ویژگی‌ها و متدها: تعریف مشخصات و رفتار اشیاء
  • وراثت: ایجاد کلاس‌های جدید بر اساس کلاس‌های موجود
  • چندریختی: استفاده از یک نام برای انجام عملیات مختلف بر اساس نوع شیء
  • کپسوله‌سازی: پنهان‌سازی اطلاعات داخلی اشیاء

رابط کاربری گرافیکی (GUI)

  • فرم‌ها، کنترل‌ها و منوها: طراحی رابط کاربری جذاب و کاربرپسند
  • رویدادها: پاسخ به تعاملات کاربر با برنامه
  • طراحی دیالوگ‌ها و پنجره‌های پیام

پایگاه داده

  • اتصال به پایگاه داده: برقراری ارتباط با پایگاه داده‌های مختلف (SQL Server, Oracle, Access)
  • SQL: نوشتن پرس‌و‌جوها برای بازیابی، بروزرسانی و حذف داده‌ها
  • ADO و BDE: تکنولوژی‌های دسترسی به داده‌ها
  • گزارش‌گیری: ایجاد گزارش‌های متنوع از داده‌های پایگاه داده

مباحث پیشرفته

  • برنامه‌نویسی چندنخی: افزایش کارایی برنامه‌ها با اجرای همزمان چندین تکه کد
  • طراحی الگوها: استفاده از الگوهای طراحی برای ساخت نرم‌افزارهای قابل نگهداری و انعطاف‌پذیر
  • کامپوننت‌های شخص ثالث: استفاده از کامپوننت‌های آماده برای سرعت بخشیدن به توسعه
  • بهینه‌سازی عملکرد: افزایش سرعت و کارایی برنامه‌ها
  • تست و عیب‌یابی: اطمینان از صحت و عملکرد صحیح برنامه‌ها

سرفصل‌های اختصاصی VB و Delphi

  • Visual Basic:
    • محیط توسعه یکپارچه (IDE) Visual Studio
    • Windows Forms, Web Forms, WPF
    • LINQ (Language Integrated Query)
  • Delphi:
    • محیط توسعه یکپارچه (IDE) Delphi
    • VCL (Visual Component Library)
    • FireMonkey (برای توسعه چندپلتفرمی)
    • DataSnap (برای ساخت سرویس‌های داده‌ای)

پروژه‌های عملی

  • ساخت برنامه‌های کاربردی ساده (محاسبه‌گر، دفترچه تلفن، سیستم مدیریت دانشجو)
  • ساخت برنامه‌های پایگاه داده محور
  • ساخت برنامه‌های رابط گرافیکی جذاب
  • ساخت بازی‌های ساده

توجه: این سرفصل‌ها یک راهنمای کلی هستند و می‌توان آن‌ها را با توجه به نیازهای خاص هر دوره آموزشی تغییر داد.

?
Unread Messages
Online Users
Offline Users
پشتیبانی تجارت برتر آنلاین ×

Hi, lets start chatting...

برای شروع گفتگو لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
ثبت